venerdì 14 marzo 2014

Una buona bistecca

Er det ikke lækkert? mmm.... det er det for mig, men måske det ikke er så attraktivt for jer: det har ingen sovs!
Hvad synes I, foretrækker I kød med sovs eller uden?
Jeg kan spise et stykke kød med sovs, en gang, og jeg kan finde det sjovt. Men min yndlings er den her, på venstre. Kun oliven olie (extra jomfru, selvfølgeligt!), salt og tomater som tilbehor.
Og et sprød stykke brød for at "fare scarpetta" (det vil sige, at indsamle den resterende olie med et par stykker af brød).
Jeg foretrækker "carne a cottura media", så jeg steger køden 10 min. ca. (på begge sider) ..... i en pand med oliven olie. Til sidst hælder jeg en lille bid af rå olie på bøf og tomater. Det minder sommeren til mig.... en varm, dejlig sommer i Italien.

Nessun commento:

Posta un commento